péntek

Kézikönyv pedagógusoknak

Kedves Olvasóm, köszöntelek az oldalamon! 


A blogot azért hoztam létre, hogy megosszam a témával kapcsolatban összegyűjtött tudásomat, és segítséget nyújtsak azoknak a pedagóguskollégáimnak, akik megoldásokat keresnek az hiperaktív figyelemzavart mutató gyermekekkel kapcsolatos bánásmód hatékonyabbá tételére. 



A bejegyzések azoknak a peagógusoknak szólnak, akik úgy gondolják, hogy 

  • időt és energiát is befektetve, szándékuk van egy olyan módszer- és  eszköztár megismerésére és saját használatra való kialakítására, amellyel hosszú távon, a szeretet segítségével támogathatják sokszor nehezen kezelhető tanítványaikat, 
  • a közösségformálásban rejlő erő által támogatják az osztályközösségbe való beilleszkedésüket, 
  • a pozitív kommunikáció és a gyerekek számára elengedhetetlenül szükséges struktúrák használatával segítik önbecsülésük, önértékelésük fejlődését,
  • vállalják, hogy a személyes kapcsolat erejét felhasználva, biztosítják számukra a sikerélmények általi fejlődés lehetőségét.

Néhány évvel ezelőtt megbízást kaptam egy előadás összeállítására, amelynek kapcsán először kollégáimtól kapott anyagokból kiindulva, majd újabb és újabb kutatómunkáim és különböző, a témával kapcsolatos tanfolyamok eredményeit beépítve, bővítettem az anyagot. 
Az elmúlt évek folyamán előadásokat tartottam a témában elsősorban pécsi általános iskolák pedagógusainak, illetve egy-két alkalommal óvoda-pedagógusoknak is. 

Az előadásban röviden bemutatom a gyermekkori hiperaktív figyelemzavar elméleti hátterét: az ADHD okait és tüneteit, illetve elhangzik néhány fontos gondolat a gyógyszeres kezelésről. A fő rész az ADHD kezelésével kapcsolatos gyakorlati technikák rendszerének bemutatásából áll. Szót ejtek a figyelem intenzív fejlesztésének fontosságáról és lehetőségeiről és a struktúrákkal való segítségadás minkéntjéről, amelyen belül bemutatom a viselkedésmódosító technikák rendszerét, valamint az indulatkezelés megalapozásához szükséges teendőket, az indulatkezelésnek a szakértők által javasolt módszereit, tanításának lehetőségeit. Végezetül a mozgás jelentőségéről esik szó, illetve néhány érdekes mozgásos gyakorlatról, ami a figyelmi fókusz hosszabb idejű megtartásának támogatásával az ismeretszerzést könnyítheti meg az ADHD-s gyerekek számára.

Első bejegyzésemben közzéteszem az előadás alapján, ADHD-kézikönyv címmel készített összeállításomat, ami ezen a linken érhető el. 

Jó böngészést kívánok!