Kedves Olvasóm, köszöntelek az oldalamon!
A bejegyzések azoknak a peagógusoknak szólnak, akik úgy gondolják, hogy
- időt és energiát is befektetve, szándékuk van egy olyan módszer- és eszköztár megismerésére és saját használatra való kialakítására, amellyel hosszú távon, a szeretet segítségével támogathatják sokszor nehezen kezelhető tanítványaikat,
- a közösségformálásban rejlő erő által támogatják az osztályközösségbe való beilleszkedésüket,
- a pozitív kommunikáció és a gyerekek számára elengedhetetlenül szükséges struktúrák használatával segítik önbecsülésük, önértékelésük fejlődését,
- vállalják, hogy a személyes kapcsolat erejét felhasználva, biztosítják számukra a sikerélmények általi fejlődés lehetőségét.
Az előadásban röviden bemutatom a gyermekkori hiperaktív figyelemzavar elméleti hátterét: az ADHD okait és tüneteit, illetve elhangzik néhány fontos gondolat a gyógyszeres kezelésről. A fő rész az ADHD kezelésével kapcsolatos gyakorlati technikák rendszerének bemutatásából áll. Szót ejtek a figyelem intenzív fejlesztésének fontosságáról és lehetőségeiről és a struktúrákkal való segítségadás minkéntjéről, amelyen belül bemutatom a viselkedésmódosító technikák rendszerét, valamint az indulatkezelés megalapozásához szükséges teendőket, az indulatkezelésnek a szakértők által javasolt módszereit, tanításának lehetőségeit. Végezetül a mozgás jelentőségéről esik szó, illetve néhány érdekes mozgásos gyakorlatról, ami a figyelmi fókusz hosszabb idejű megtartásának támogatásával az ismeretszerzést könnyítheti meg az ADHD-s gyerekek számára.
Első bejegyzésemben közzéteszem az előadás alapján, ADHD-kézikönyv címmel készített összeállításomat, ami ezen a linken érhető el.Jó böngészést kívánok!